Co je TABATA a kam se řadí?

Tabata je cvičení zaměřené na vysoký a inzenzivní výkon ve velmi krátkém čase. Jedná se tedy o další HIIT (high intensity interval training) kombinaci

aerobního a silového cvičení s velkou účinností. Jak je již možná některým známo, toto kardio cvičení objevil japonský vědec Dr. Izumi Tabata s týmem

výzkumníků z Národního institutu pro zdraví a sport v Tokiu a jak můžete vidět podle názvu, Dr. Tabata tuto metodu podle sebe pojmenoval.

 

Na tuto metodu cvičení došel Dr. Tabata s jeho týmem tak, že provedli výzkum na dvou skupinách sportovců. První skupina cvičila hodinový trénink střední

intenzity pět dní v týdnu po dobu šesti týdnů. Druhá skupina cvičila vysoko intenzivní trénink TABATA, čtyři dny v týdnu a také po dobu šesti týdnů.

Výsledky obou skupin byly po šesti týdnech následující: První skupina si zlepšila kardiovaskulární systém, ale po svalové stránce byly výsledky téměř nulové.

Druhá skupina vykázala vyšší zvýšení jejich kardiovaskulárního systému o 14 % a anaerobní se zlepšil o celých 28 %. Takže výsledky výzkumu hovoří pro tabatu jasně.

Účinky TABATY

tabata kardio

Tento trénink vypadá na první pohled velmi jednoduše, ale ve skutečnosti je opravdu náročný.

Skrze tabatu máte možnost dosáhnout lepší postavy i kondice v kratším čase,

než při jiných kardio cvičeních. Jak jsem už zmínil o pár řádků výše, účinnost TABATY je dokázána vědecky v číslech

a jako cvičení řadící se do skupiny HIIT, dokáže spálit více tuků, než středně náročné tréninky.