Jdeme na to

Pokud se odhodláte cvičit TABATA kardio, tak si ze všeho nejdříve připravte k vašemu cvičebnímu úboru ručník, čistou vodu a hodiny. Nejspíš si říkáte, že tato

rada je psaná ve všech článcích o cvičení, ale v tomto případě je to opravdu na místě. Zpočátku vám postačí pouze vaše tělo a dostatek prostoru

pro pohyb (pro ty, kteří měli v plánu cvičit v koupelně). Jestli vaše cvičení doteď nedosahovalo nějakých zářných a pravidelných výsledků, tak cviky s vlastní

vahou budou na TABATU dokonalé. Až dojdete do bodu, kdy vaše vlastní váha stačit nebude. Nastoupí na řadu cviky s jednotlivými pomůckami

a činkami, které jsou pro přehlednost popsané v dalších sekcích. Při používání závaží vám na TABATU stačí 50% váha než ta, se kterou cvičíte běžně.

Jak na TABATA trénink?

Systém tabata vypadá velmi jednoduše a pro pochopení také jednoduchý je. V praxi ovšem poznáte opravdovou „makačku“.

Struktura je následující:

● 20 s opravdu tvrdého cvičení zvoleného cviku

                                                           ● 10 s pauza na vydýchání a přípravu (opravdu jen 10 sekund)                                   

                                       ● Tedy 8 jednolivých kol  20s/10s. Tento postup zopakujte osmkrát

  tabata-aplikace¨

Ukázka tréninku tabata

Shrneme-li si celý tabata systém, tak po lehkém zahřátí a protažení svalů si nachystejte hodiny na měření jednotlivých kol (pro tabatu existují také mobilní

aplikace s nastaveným časem a upozorněním a také se dají nalézt mp3 s připraveným stopováním, vše najdete v sekci pomůcky).

Začněte cvičit 20 s např. kliky, dřepy, výskoky, vše v sekci cvikysložení cviků záleží čistě na vás, jak vám bude vyhovovat.

Poté si 10 s odpočiňte, tento postup zopakujte 8krát a docvičíte tak jedno kolo.

 

tabata-vzor


Tím však cvičení nekončí! Tato kola odcvičte ještě alespoň další dvě v optimálním případě doporučují tři. Mezi jednotlivými koly si dejte 3min pauzu. 

Záleží hlavně na vaší fyzické kondici. Není ani nic špatného na tom, když ke konci necvičíte s takovým nasazením jako na začátku,

hlavně že kolo dokončíte a nevzdáte to. Každá snaha se brzy projeví.